Sfinks logo

Gastronomiczna sieć SPHINX ma nowy lokal na Śląsku. To restauracja w Gliwicach działająca w kompleksie biurowo-handlowym przy ul. Piwnej 10. Najnowszy SPHINX jest prowadzony przez franczyzobiorcę.

Daydream, Superbloom i Castle Core – to trzy palety kolorów, które według marki farb Beckers będą modne w 2024 roku. Obejmują one zarówno spokojne, kojące tony, reprezentujące minimalizm i równowagę, jak też żywe i odważne odcienie, które symbolizują bunt i chęć eksperymentowania, dlatego każdy odnajdzie w nich coś dla siebie. Wytypowane z palety Beckers Designer Collection stanowią nieprzeciętne połączenie kreatywności, funkcjonalności oraz ekspresji. Z wdziękiem odzwierciedlają ducha czasu, czerpiąc ze sztuki, wzornictwa i kultury.

Sfinks logo

Zarządzane przez Sfinks Polska restauracje SPHINX, Chłopskie Jadło i The Burgers, osiągnęły w I kwartale 2024 r. przychody w wysokości 47,48 mln zł, co oznacza wzrost o 7,4% r/r. Na koniec marca br. sieć, której przychody gastronomiczne spółka raportuje, liczyła 75 lokali. W przypadku porównywalnej sieci restauracji wzrost sprzedaży był wyższy i wyniósł 9,5% r/r.

Betfan

Polityczny Barometr BETFAN wskazuje, że KO pokona PiS zdobywając 30,75% głosów w wyborach do sejmików. Zdaniem polskiego bukmachera największa partia opozycyjna uzyska wynik 28,5%, jednak obroni władzę tylko w trzech województwach. Wybory samorządowe umocnią za to Trzecią Drogę, która poprawi wynik z jesieni, zbierając 16,5% głosów dotyczących sejmików. BETFAN przewiduje też, że w Warszawie prezydent zostanie wybrany już w I turze.

Białostocka drukarnia BZ Graf, należąca do giełdowej grupy poligraficznej Kompap, umacnia swoją obecność na rynku gier fabularnych. To właśnie w Białymstoku są drukowane podręczniki do gier RPG jednego z największych w Polsce wydawców z tej branży – Black Monk. Wydrukowane przez BZ Graf nakłady trafiają do graczy na różnych kontynentach.

Sfinks logo

Sieć lokali gastronomicznych Sfinksa Polska powiększyła się o dwie nowe restauracje. Są to SPHINX w Toruniu oraz The Burgers w Gdańsku. Oba lokale są prowadzone przez franczyzobiorców. W grupie Sfinks trwają przygotowania do uruchomienia niebawem następnych restauracji, m.in. w Gliwicach i Opolu.

Kompap, jedna z największych grup poligraficznych w Polsce, wdrożyła nowy system obiegu e-faktur zintegrowany z KSeF. To rozwiązanie wprowadzone na rynek przez Komunikację Masową - podmiot specjalizujący się w generowaniu, dystrybucji i archiwizacji dokumentacji elektronicznej oraz papierowej dla największych firm finansowych, ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych w Polsce. Rozwiązanie jest, przeznaczone zarówno dla małych, jak i większych firm, pozwala na przygotowanie się do korzystania z Krajowego Systemu eFaktur i przejście na elektroniczny obieg dokumentów księgowych.

Sfinks logo

Należące do Sfinks Polska sieci restauracji SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło i The Burgers wypracowały w grudniu 2023 r. obroty w wysokości 18,21 mln zł, co oznacza wzrost o ponad jedną piątą (21,2%) rok do roku. Tym samym łączne przychody gastronomiczne sieci Sfinksa za 2023 r. wyniosły 190,9 mln zł, czyli o 13,7% więcej niż w 2022 r., choć pracowało na nie mniej restauracji – 76 wobec 78 rok wcześniej.

Sfinks logo

Do sieci SPHINX, zarządzanej przez Sfinks Polska, dołączyła kolejna restauracja franczyzowa. Jest nią lokal w tzw. Domku Lodowym, zabytkowym budynku w centrum Opola. Prowadzi ją restaurator, który miał w tym miejscu lokal pod inną nazwą, ale postanowił dołączyć do ogólnopolskiej sieci. Drugi opolski SPHINX zostanie otwarty na wiosnę w parku handlowym Ozimska.

Ponad 40% książek drukowanych w OZ Graf, drukarni należącej do giełdowego Kompapu, to zamówienia zagranicznych wydawców. Największą część eksportu olsztyńskiej drukarni, bo ponad połowę, stanowią książki dla dzieci. Zamówienia na druk w Olsztynie składają nie tylko wydawcy z Europy, ale i Kandy oraz Australii.

Giełdowa grupa Kompap, należąca do wiodących podmiotów w branży poligraficznej w Polsce, po trzech kwartałach 2023 r. wypracowała 89,13 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 14% więcej niż przed rokiem. Skonsolidowany zysk operacyjny za dziewięć miesięcy tego roku wyniósł 4,49 mln zł, a zysk netto sięgnął 3,45 mln zł. W IV kwartale Kompap podpisał nową umowę ze szwedzką spółką na ok. 7,5 mln zł, a także realizuje rosnące zamówienia wydawców szykujących się do bożonarodzeniowego szczytu zakupowego.

PPG Tikkurila przedstawiła kolekcję Color Now 2024 i Nude in Nizza jako Kolor Roku 2024 dla należącej do PPG marki Tikkurila. Nude in Nizza to brzoskwiniowy, emanujący ciepłem odcień. Tegoroczna kolekcja Color Now 2024 marki Tikkurila została zaprojektowana przez znaną szwedzką projektantkę wnętrz - Marie Olsson Nylander.